MigWiz Blog
MigWiz szolgáltatással kapcsolatos friss információk
MigWiz szolgáltatással kapcsolatos friss információk
A MICROSOFT, AZ IT-CSAPAT ÉS A
A FELHŐMEGOLDÁS SZOLGÁLTATÓJA.
A mai világban a felhőre való áttérés a legjobb dolog, ami vállalkozásával történhet, a termelékenység és a jövedelmezőség növelése érdekében. És a felhőszolgáltatások közül a Microsoft 365 (Office 365) vitathatatlanul a mai első számú üzleti alkalmazás. Így teljesen természetes, hogy Ön is fontolóra veszi a Microsoft 365-re való áttérést. Miközben megpróbálja megérteni a Microsoft 365 teljes egészét, előbb-utóbb biztosan felmerül egy kérdés: a Microsoft, az Ön saját IT-csapata és a Microsoft Cloud Solution Provider között ki mit csinál pontosan és hogyan? Tehát íme, a következő.
A Microsoft szerepe
A Microsoft 365 termékeket a Microsoft havi vagy éves előfizetéses csomagok keretében értékesíti. Az összes Microsoft 365-fiók adatai a Microsoft szerverein találhatóak. A szoftverfrissítéseket és az adatmentéseket közvetlenül a Microsoft végzi. Az áttérés tekintetében a Microsoft részletes hivatalos listát állított össze arról, hogy mi várható el a meglévő forráskörnyezetében az átálláshoz: Önnek ugyanezt kell rendszereznie és készenlétben tartania az átállás megkezdéséhez.
Ami a támogatási szolgáltatásokat illeti, a Microsoft technikai támogatása nagyrészt dokumentáció és önsegélynyújtás formájában valósul meg, amely magában foglalja a hibaelhárítás online eszközeit és videóit, a súgócikkeket és videókat, valamint a Microsoft 365 közösség fórumait és wikijeit. Az egyéb szervizkérelmeket online kell benyújtani a Microsofthoz – kizárólag az értékesítéskor megadott, arra jogosult rendszergazdának. A végfelhasználók nem fordulhatnak közvetlenül a Microsofthoz a napi technikai támogatásért.
A Microsoft nem vállal kötelezettséget a telefonos támogatás válaszadási idejére a problémákra, még akkor sem, ha azok a Microsoft megítélése szerint magas vagy közepes súlyosságúak. Ahogy és amikor a válaszadás megtörténik, a Microsoft 365 Business termékek esetében az csak munkaidőre korlátozódik. Csak akkor minősül “kritikusnak”, ha a Microsoft saját hivatalos problémalistájával való összevetés után a probléma “A” súlyossági szintet kap. Ekkor a telefonos támogatás esetében egy órán belüli válaszadásra lesz jogosult. Egyébként a Microsoft-támogatás általában webes/e-mailes válaszokat ad.
A saját IT-csapat szerepe
A Microsoft 365 beszerzése előtt, alatt és után a saját IT-jének teljes mértékben be kell kapcsolódnia jó néhány olyan dologba, amely idő- és erőforrásigényes lesz. A legfontosabb szerepük az IT-s help desk lesz, amely a végfelhasználók problémáival foglalkozik. Emellett átfogó telepítési és migrációs támogatást kell nyújtaniuk és megszervezniük, hogy a Microsoft 365-re való átállás zökkenőmentesen menjen. A különböző szolgáltatásokat és alkalmazásokat úgy kell majd konfigurálniuk, hogy azok az Ön üzleti igényeihez igazodjanak és megfeleljenek.
A SharePoint Online testreszabását és más kapcsolódó szolgáltatások, például a Teams online konferenciák kezelését is nekik kell elvégezniük, hogy Ön teljes mértékben kihasználhassa és hasznát vehesse a Microsoft 365 különböző összetevőinek, amelyekért fizetett. Saját belső IT-csapatának is kézben kell tartania és oktatnia kell a felhasználókat, megoldva a mindennapi munkahelyi problémáikat, hogy a munka ne akadjon el, és ők is a lehető legtöbbet tudják kihozni a Microsoft 365-ből. Aztán ott vannak az olyan adminisztratív feladatok, mint a jelszavak visszaállítása és új felhasználói fiókok létrehozása.
A felhőalapú megoldásszolgáltató szerepe
A Microsoft Cloud Solution Provider segítségével a Microsoft 365-re való áttérés egyszerű és fájdalommentes. Kezdetben a felhőmegoldás-szolgáltató szakértői csapata segítene Önnek az áttérésben, végponttól végpontig tartó, menedzselt szolgáltatásként. Miután vállalkozása áttért a Microsoft 365-re, a technikai támogató csapat 24 x 7 x 375 közvetlenül a végfelhasználók rendelkezésére állna telefonon, élő csevegésen és e-mailben. A Microsoft Cloud Solution Provider magára vállalná mindannak a terhét, amit egyébként az Ön saját IT-csapatának kellene elvégeznie – fiókok létrehozása, konfigurálása, integrálása, testreszabása, szinkronizálása, jogosultságok kezelése, beállítások és még sok minden más, ahogy azt korábban már kifejtettük. A CSP hatékonyan felszabadítja az Ön informatikai csapatát, hogy az alapvető üzleti igényekre összpontosíthasson, és jobban hozzájárulhasson.
A Microsoft 365, a Microsoft felhő-előfizetési platformja ugyanolyan dominancia felé tart, mint a Microsoft Azure felhő-előfizetési platformja. A Microsoft Office étizedekóta uralja a sikereket a Microsoft-nál, mivel a legsikeresebb üzleti alkalmazásokat kínálja.
A Microsoft Office reinkarnációja:
Az 1990-es években a Microsoft meghódította az asztali számítógépeket az Office programcsomag értékesítésével, amely végül több mint egymilliárd asztali számítógépet számláló telepített bázissá nőtte ki magát. Az Office csomag sikere a gazdag üzleti alkalmazásoknak volt köszönhető, amelyek egyszerűen jobban működtek együtt. Azóta az emberek munkamódszere megváltozott, és ezt semmi sem tükrözi jobban, mint a Microsoft Office 365 újabb nevén Microsoft 365.
Egyre több vállalkozás tér át a “cloud first, mobile first” modellre. A munka, amelyhez egykor egy irodai helyszínen lévő személyi számítógépre és szerverhálózatra volt szükség, ma már más eszközökön – mobiltelefonokon és táblagépeken – is zajlik, otthonról, kávézókból, parkokból, kertekből, buszpályaudvarokról, repülőterekről és szinte bárhonnan. A felhőnek köszönhetően az emberek akkor is folytatják a munkát, amikor autóban, buszon, vonaton vagy akár repülőn utaznak.
Most a Microsoft 365 (korábban Office 365) az az előfizetéses szolgáltatáscsomag, amelyet a felhőben kezelnek és biztosítanak, és amellyel a Microsoft a legsikeresebb asztali, szerver és online alkalmazásait köti össze a vállalkozások számára. A Microsoft 365 alkalmazásai közé tartoznak a hagyományos asztali alkalmazások, mint a Word, az Excel, a PowerPoint és a OneNote; a hagyományos szerver alapúak, mint a SharePoint és az Exchange, valamint az online sikerek üzleti változatai, mint a Teams, a OneDrive és a Yammer. A Microsoft 365 bárhonnan, bármilyen eszközön elérhetővé teszi az alkotóalkalmazásait – akár csak egy böngészővel, akár egy gazdagabb klienssel. A Microsoft 365 ernyője az előfizetési csomag keretében megvásárolt Office 2019 asztali és mobileszközökre telepíthető Office alkalmazásokat is magában foglalja. Mára szervezetek milliói álltak át az Microsoft 365-re (Office 365), így az a felhő domináns üzleti alkalmazásává vált.
A Microsoft 365 most domináns
A Microsoft 365 most és a jövőben is az Office 365 platformja, amelynek égisze alatt egyre több alkalmazás jelenik meg. Számos olyan felhőalapú alkalmazás, amelyet az emberek irodai és személyes használatra előnyben részesítenek, már az Office 365-ben található, még több funkcióval. Az utóbbi időben a Microsoft először az Office 365-ben ad új funkciókat, mielőtt ezek a funkciók a későbbi helyhez kötött (on-premises) verzióba bekerülnének, megfordítva a korábbi folyamatot. Az alkalmazások böngészős változatai, az Office Online felzárkózik a teljes asztali verziók funkcióihoz. Még az Office 2019 asztali számítógépekre vonatkozó fogyasztói licencelését is átalakították előfizetéses programmá, Microsoft 365 for Home néven.
Microsoft 365 – mindig frissített, biztonságos és megbízható
Bár az Microsoft 365 egy teljesen felhőből szállított alkalmazás, egyes csomagok, például az Enterprise csomag, teljesen telepített Office-alkalmazásokat is tartalmaznak PC-ken és Mac-eken, amelyek lehetővé teszik az offline munkát, és automatikusan szinkronizálják azt online. Bármelyik csomagot is választja, az Office 365 továbbra is elsőként kapja meg a Word, az Excel, a PowerPoint, az Outlook, a OneNote, a Teams és más alkalmazások frissített verzióit. A frissítések a háttérben automatikusan letöltődnek és települnek anélkül, hogy akadályoznák a munkáját. Így az informatikusainak többé nem kell azzal bajlódniuk, hogy nyomon kövessék a különböző verziókat a különböző számítógépeken, vagy akár frissítsék azokat. A Microsoft 365-tel ők is fellélegezhetnek, hiszen tudják, hogy mivel a Microsoft szerverein van elhelyezve, a rendszer összeomlása vagy adatvesztés lehetetlen. A megbízhatóságot jól mutatja a Microsoft által a Microsoft 365 előfizetők számára nyújtott, pénzügyileg is alátámasztott 99,9%-os üzemidő-garancia.
A Microsoft 365 és a Microsoft felhőszolgáltatás többi része
A Microsoft felhő többről szól, mint az Office 365. Számos más alkalmazást is megvásárolhat a Microsoft felhőalapú megoldásszolgáltatóitól, például a CloudMatrix-tól. Ezek közé tartozik a Dynamics CRM Online, a Project Server, a Power BI és az Enterprise Mobility Suite. A számítási teljesítmény és a felhőszerverek tekintetében a CSP-k a Microsoft Azure-ra vonatkozó terveket kínálnak, amely a Microsoft nagy és gyorsan növekvő felhőszolgáltatása.
MigWiz szolgáltatás célja, hogy a partnerei számára professzionális segítséget nyújtson, az adataik titkosított, zökkenőmentes és gyors költöztetésben.
Cégnév: CloudMatrix s.r.o.
Cégjegyzékszám: 51 014 693
Közösségi Adószám: SK2120556724
Bank: (Vúb banka): SK0202000000003845618455